Nog niet zo lang geleden was ik aanwezig bij een korte presentatie van Erno Hannink (www.ernohannink.nl) die de aanwezigen duidelijk maakte dat je keuzes moet maken om succesvol(ler) te zijn. Ik vraag mij af of de makers van de reclame van Royal Club bij Erno in de leer zijn geweest (https://www.youtube.com/watch?v=eiTeuW_Njss). Die reclame maakt in ieder geval duidelijk dat Erno een goed punt heeft!
De presentatie van Erno Hannink heeft mij er toe aangezet om eens goed na te denken wat ik nu graag wil en welke klanten er goed bij mij passen. Om van daaruit mijn doelklant te bepalen.
Het begint dus met mijn “Waarom?” vraag (Simon Sinek, https://startwithwhy.com/): Ik wil graag de wereld een beetje beter/mooier maken, omdat ik denk dat ik daar aan kan bijdragen. Hier komt mijn sociale inslag en de wens om het mooie in de wereld te behouden voor toekomstige generatie aan het licht.
Mijn “Waarom?” = de wereld verbeteren binnen mijn mogelijkheden
Nu kan dat op veel verschillende manieren. Dus was de logische tweede vraag: “Hoe?” Nu ben ik iemand die snel complexe situaties doorziet en op basis van nuchter nadenken tot mooie oplossingen weet te komen. Tegelijkertijd ben ik niet iemand die goed is in rustig aan “op de winkel passen”. Daarom is het voor de hand liggend dat ik beter anderen kan helpen met advies, strategische vraagstukken en implementatie, dan dat ik zelf met de lange termijn uitvoering aan de slag ga.
Mijn “Hoe?” = door anderen te helpen op het gebied van innovatie en circulair en/of sociaal ondernemen.
De derde vraag van Simon Sinek gooien we er dan ook maar in: “Wat?”
En dan komen we op de vraag: wat zijn mijn sterke punten en hoe kan ik die maximaal inzetten voor mijn “Waarom?” Dan hebben we het over intelligentie(IQ van 157), ruime ervaring als business controller en consultant en een brede algemene kennis. En over het feit dat ik goed ben in “out of the box” denken (ik ben níet goed in “in the box”).
Mijn “Wat?” = helpen van ondernemers om hun business (op)nieuw in te richten in de richting van circulair en sociaal ondernemen.
Dat met inbegrip van uitgewerkte businessplannen ten behoeve van financiering en subsidiestromen en een transitieplan. (uiteraard kan het ook voor start-ups die direct voor circulair en sociaal willen gaan).
En dan kom ik nu tot de reden waarom ik dit stuk deel op social media: ik wil jullie hulp inroepen. Ik heb namelijk wel een enkele klant die in dit profiel past, maar het is tot nu toe moeilijk gebleken om de juiste ondernemers te vinden en te binden. Dus:
ben jij op zoek naar iemand die sociaal en/of circulair wil gaan ondernemen en daar hulp bij kan gebruiken of ken je iemand die mijn hulp kan gebruiken? Reageer dan op dit bericht of stuur me een mail op info@focusopfinancien.nl.
Delen wordt op prijs gesteld.